Reklama to podstawowa dziedzina marketingu. Wpływa ona na powodzenie danej marki, co bezpośrednio przekłada się na jej zyski finansowe. Tanie wydruki w postaci ulotek, nie zawsze przyciągną rzesze konsumentów. Z kolei ogromne bilbordy nie zawsze są opłacalne. Dlatego doskonałą alternatywą będzie projekt roll up. Nie wiesz jeszcze, co to jest roll up? A może zastanawiasz się nad jego wykonaniem i zastanawiasz się gdzie wykonać projekt roll up-u w Warszawie? Chcesz wiedzieć, jakie są ceny roll up-ów oraz jakie cechy powinien uwzględniać projekt rollup? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek!
Roll up – co to jest?
Wspomniany „rolly” to jedną z najbardziej popularnych form reklamy wielkoformatowej. Rollupy reklamowe mają na celu zachęcienie potencjalnego konsumenta do zakupienia produktu lub usługi. Rollupy są znane również pod wieloma innymi nazwami. Określa się je m.in. jako: roll-up, rollup, rolup, rolly, rool up reklamowy, roolup, rol up, rolap, rolap reklamowy, roll upy. roll-upy, banner roll up. kaseta rollup oraz stelaż reklamowy. Niezależnie jednak od nazwy, odgrywają one bardzo ważną rolę w procesie budowania wizerunku marki. Wpływają również na to, czy konsument sięgnie po produkt, który reklamują. Duża ich zaletą jest mobilność, łatwość w obsłudze oraz czytelność. Roll up standard zazwyczaj zbudowany jest z elementów takich jak:
- kaseta wyposażona w system rolujący;
- aluminiowy stelaża;
- mechanizm napinający;
- wysięgnik;
- listwa zaciskowej.
Jak zaprojektować roll up?
Projekt roll upu drukowany jest zazwyczaj na jednym z dwóch materiałów: frontlicie lub block out’cie. Wybór materiału wpływa na to jaka będzie ostateczna cena roll-up’u. Cennik flag reklamowych uzależniony jest także od indywidualnych potrzeb osoby zamawiającej rollup. Jednak o tym opowiemy trochę później. Skupmy się na tym jak zaprojektować roll up? Projekt rollupu musi uwzględniać jego kompozycję. Ta z kolei musi przedstawiać jak najwięcej informacji, które są podane w czytelny sposób. Mowa tu zarówno o ilustracjach, tekście jak i symbolice.
Ile kosztuje rollup?
Finalna cena roll up-u uzależniona jest od wielu czynników. Ceny rollapów mogą się bowiem zaczynać się od kilkudziesięciu złotych, a kończyć nawet na kilku tysiącach. Zależy to od tego, jakie wymiary rollup posiada oraz z jakiego materiału został wykonany. Tanie rollupy można wykonać we frontlicie. Cena rollup-u może spaść również w zależności od ilości składanego na stojaki reklamowe zamówienia – dotyczy to m.in. usługi roll up w Warszawie. Koszty takiej reklamy zależą także od tego, jakie wymiary roll up są zamawiane. Najpopularniejsze wymiary roll up (Warszawa) to:
- roll up 100×200 cm – standardowe wymiary roll up (tanio);
- roll up 85×200 cm – nieco droższe w produkcji.
Jak przygotować grafikę na roll up?
Dużym powiedzeniem cieszy się design roll up oparty na minimalizmie. Tworząc roll up (dwustronny lub zwykły) należy pamiętać o tym, że
- Logo firmy powinno znajdować się na górze;
- Grafikę należy tworzyć od góry do dołu oraz od lewej do prawej – przez to będą bardziej czytelne;
- Dobry producent roll up-u powinien postawić nacisk na jakość wykonania grafiki – zaleca się by projekt roll-up zapisywano w formacie CMYK;
- Desing rollupów powinien być oszczędny kolorystycznie raz pozbawiony zbyt wyrazistych, kontrastujących ze sobą elementów.
Jak rozłożyć i złożyć roll up?
Reklama roll up jest prosta w obsłudze. Baner roll up można bowiem wysunąć z kasety za pomocą jednego ruchu. Rollup reklamowy za pomocą wewnętrznego mechanizmu zwija się w rulon, po czym chowa do kasetki. Aby go schować, wystarczy pociągnąć za listę zatrzaskową, po czym rolap reklamowy samoistnie się zwinie.
Źródło: Shark Design Drukarnia Warszawa