Direct mailing, lub inaczej mówiąc mailing tradycyjny, to jedna z form reklamy bezpośredniej, która jest chętnie wykorzystywana przez przedsiębiorców. Nie zawsze jednak przynosi pożądane rezultaty. Dlaczego w przypadku masowej akcji mailingowej warto skorzystać z pomocy profesjonalistów?
Direct mailing – co to jest? Jakie ma zalety?
Direct mailing to chętnie praktykowana forma reklamy bezpośredniej. W jego ramach przedsiębiorca dostarcza materiały reklamowe wprost do skrzynki pocztowej potencjalnego klienta. Są to najczęściej ulotki, broszury, katalogi oraz listy z formularzami zamówienia. Do przesyłki dodać można także próbkę produktu, kupon rabatowy, gadżet lub upominek. Co można zyskać dzięki direct mailingowi? Jakie są jego główne zalety?
Współcześnie ludzie otrzymują coraz mniej przesyłek pocztowych. Direct mailing to zatem dobry sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji. Co więcej, odpowiednio przygotowany materiał promocyjny dostarczony do rąk klienta może mieć dużą siłę oddziaływania, co w konsekwencji zachęci go do zakupu produktu lub skorzystania z reklamowanych usług.
Jakie jeszcze atuty ma masowa akcja mailingowa?
- pozwala na dotarcie do ściśle określonego grona klientów
- daje możliwość personalizacji komunikatu
- może przybierać dowolną formę – listu, broszury, upominku
- w 100 procentach angażuje uwagę odbiorcy
- pozwala na testowanie różnych rozwiązań – odmiennych form czy też treści przekazu
- łatwo poddaje się ewaluacji i modyfikacji, co w praktyce oznacza, że nietrudno ocenić jej skuteczność i w razie potrzeb zmienić jej szczegóły
- nie trafia do spamu
Co ważne, żeby przesyłka dostarczona do skrzynki pocztowej spełniała załażenia marketingu bezpośredniego, musi dawać odbiorcy szansę na reakcję zwrotną. Dlatego przyjętą praktyką jest zamieszczanie w niej formularza zamówienia, telefonu kontaktowego, adresu strony www czy też adresu e-mail.
Masowa akcja mailingowa – dlaczego warto skorzystać ze wsparcia profesjonalistów?
Żeby masowa akcja mailingowa się powiodła, wiele czynników musi się na siebie nałożyć. Podstawową kwestią jest przede wszystkim skorzystanie z wartościowej bazy teleadresowej. Tę możesz mieć własną lub kupioną od zaufanego partnera. Ogromne znaczenia ma również przekaz promocyjny. Powinien on nie tylko podkreślać atuty Twojej oferty, ale również zachęcić odbiorcę do działania.
Na tym jednak Twoja rola się nie kończy. Zadbać musisz również o takie szczegóły, jak czcionka czy też kolorystyka. Istotna jest również jakość wydruku. Nawet najlepiej sformułowany przekaz reklamowy nie przyniesie pożądanych rezultatów, jeśli będzie rozmazany lub niewyraźny. Może wręcz wzbudzić zdenerwowanie u odbiorcy i niechybnie trafi do kosza.
Żeby tak się nie stało, warto skorzystać z profesjonalnego wsparcia specjalistów zajmujących się obsługą masowych akcji mailingowych. Dzięki wiedzy i doświadczeniu służą oni pomocą w realizacji zarówno małych, jak i dużych projektów z zakresu direct mailingu. W ramach oferowanych usług zająć się mogą:
- drukiem i personalizacją przesyłek,
- pakowaniem przesyłek,
- pakowaniem próbek towarów, kuponów rabatowych i upominków,
- falcowaniem i kopertowaniem przesyłek.
Część podmiotów oferujących obsługę masowych akcji mailingowych współpracuje również z operatorami pocztowymi oraz firmami kurierskimi. Zlecają więc także wysyłkę przesyłek, a nawet zajmują się obsługą zwrotów i reklamacji. Co ważne, profesjonalne firmy tego typu dysponują odpowiednim zapleczem magazynowym. Nie musisz więc obawiać się, że przekazywane podmiotowi materiały reklamowe ulegną zniszczeniu lub uszkodzeniu.
Żeby masowa akcja mailingowa przyniosła oczekiwane rezultaty, trzeba w nią włożyć sporo pracy. Część zadań można jednak oddelegować wyspecjalizowanemu podmiotowi zewnętrznemu, co pozwoli nie tylko zmniejszyć koszty direct marketingu, ale również zwiększyć jego skuteczność.